وبلاگ آموزشي مالي و مالياتي وبلاگ آموزشي مالي و مالياتي .

وبلاگ آموزشي مالي و مالياتي

وكيل و مشاور مالياتي چه وظايفي دارد❤️

​ همه ما ممكن است در مواقع مختلف به مشاوره احتياج داشته باشيم و به تنهايي نتوانيم از مشكلات خود عبور كنيم. كسب و كارها و شركت ها نسبت به افراد با مشكلات بيشتر و پيچيده تري مواجه مي شوند و به همين دليل ممكن است مديران به مشاوران زيادي احتياج داشته باشند. مشاور مالياتي يكي از پركاربردترين مشاورها براي كسب و كار است؛ چرا كه https://hesabandish.com/مانع از ضايع شدن حقوق شركت در هنگام پرداخت ماليات مي شود. براي آگاهي از وظايف مشاور مالياتي و نقشي كه مشاوره مالياتي در شركت دارد لطفا تا انتها با ما همراه شويد.

مشاور مالياتي كيست؟


مشاور مالياتي فردي است كه در مورد مسائل مالياتي، قوانين ماليات و پرداخت آن به شركت ها و واحدهاي اقتصادي مشاوره مي دهد. مشاور مالياتي با بررسي صورت حساب ها و گزارش هاي مالي كسب و كارها، اطمينان حاصل مي كند كه مسئوليت هاي مالياتي به درستي انجام مي شود و بار مالياتي اضافه اي بر دوش آنها قرار نمي گيرد. يك مشاور مالياتي علاوه بر اينكه بر حسابداري مالياتي تسلط دارد، مشاوره مالي و خدمات جانبي آن را نيز ارائه مي كند.

براي استخدام مشاور مالياتي مي توان به صورت دائم يك مشاور مالياتي متخصص را انتخاب كرد يا اينكه به صورت موقت و قبل از پرداخت ماليات با يك مشاور همكاري كرد. معمولا بهترين گزينه براي استخدام مشاور مالياتي، شركت مالياتي است كه در اين زمينه تخصص داشته و مي تواند بهترين مشاور را در اختيار شما قرار دهد. شما مي توانيد از طريق تماس با يك شركت خدمات مالياتي تهران از مشاوره كامل برخوردار شويد.

وظايف مشاور مالياتي چيست؟


اصلي ترين وظيفه كسي كه مشاوره مالياتي ارائه مي كند، كمك به حل مسائل مالياتي و تهيه اظهارنامه مالياتي است. هر چقدر كه شركت به بلوغ بيشتري برسد و گسترده تر شود نقش مشاور مالياتي نيز پررنگ تر مي شود. اصلي ترين وظايف مشاور مالياتي عبارتند از:

تهيه و تنظيم اظهارنامه مالياتي
مشاور مالياتي با بررسي اطلاعاتي مثل درآمد، هزينه ها، بدهي و … ميزان ماليات را بر اساس قوانين موجود محاسبه مي كند. سپس با هماهنگي شما اظهارنامه مالياتي مناسب و مورد تاييد را به سازمان امور مالياتي ارسال مي كند.

ارائه مشاوره
يكي ديگر از وظايف مهم مشاور مالياتي اين است كه به حسابداران و مديران شركت نحوه كاهش بدهي هاي مالياتي را آموزش مي دهد. مشاور با بررسي وضعيت مالي شركت سعي مي كند توصيه هايي ارائه كند كه منجر به كاهش ماليات ساليانه مي شود. خدمات مالياتي كه شركت ها به آن احتياج دارند بسيار بيشتر از پر كردن يك اظهارنامه است.

تسلط بر قوانين مالياتي
مشاور مالياتي مي بايست قوانين مربوط به ماليات را به خوبي مطالعه كرده و بر آن تسلط داشته باشد. همچنين تكنيك هايي كه براي پرداخت ماليات، تخفيف مالياتي و افزايش سوددهي را مورد استفاده قرار مي دهد. حسابداري مالياتي يكي از مهارت هاي اصلي مشاور مالياتي است.

كمك به برنامه ريزي مالياتي
مديران با كمك توصيه هاي حسابداري براي آينده شركت برنامه ريزي مي كنند؛ در اين برنامه ريزي بايد به ماليات پرداخت شده نيز حتما توجه داشت. مشاور مالياتي به شركت كمك مي كند درآمدهاي مشمول ماليات را كاهش داده و با استفاده از معافيت هاي مالياتي سوددهي شركت را افزايش دهيد.

چرا بايد از خدمات مشاوره مالياتي استفاده كنيم؟


مشاور مالياتي از دانش و تجربه كافي در حوزه حسابداري و ماليات برخوردار است و مي تواند باعث افزايش سرمايه جاري شركت شود. اشراف به قوانين مالياتي و نحوه كاهش آن كار هر كسي نيست و تنها يك مشاوره مالياتي تخصصي مي تواند در اين زمينه موثر واقع شود. بنابراين مشاور مالياتي شركت شما را براي پرداخت ماليات پشتيباني مي كند و امور مربوط به آن را به خوبي كنترل مي كند. علاوه بر اين شركت براي اينكه سود بيشتري كسب كند و ارتقا يابدلازم است در زمينه مالياتي نيز استراتژي علمي و حساب شده داشته باشد.

 

وكيل و مشاور مالياتي


مشاور مالياتي در حوزه مشاوره مالياتي فعاليت مي كند اما بيشتر روي رسيدگي به قوانين، مقررات و ترفندهاي مالياتي تمركز دارد. اين موضوع تا حدي مهم است كه برخي شركت ها يك مشاور مالياتي را به عنوان وكيل خود در زمينه ماليات تعيين مي كنند تا تمام امور مربوطه را بررسي و گزارش كند. همچنين وكيل مالياتي با بررسي صورت هاي مالي، وضعيت ماليات را تحليل مي كند و به مديران براي انجام فعاليت مالي درست مشاوره مي دهد.

مشاور مالياتي حتي در سازمان هاي دولتي و اداره ماليات نيز فعاليت مي كند تا در اين زمينه به دولت نيز كمك كند.

آيا مشاور مالياتي مي تواند وكيل مالياتي باشد؟


گاهي به مشاور مالياتي، وكيل مالياتي نيز گفته مي شود كه تا حدودي درست است. اگرچه مشاور مالياتي داراي تخصص و مدرك وكالت نيست، اما در پرونده هاي مالياتي با گرفتن وكالت نامه از شركت مي تواند به پرونده رسيدگي كند و از حقوق شركت دفاع كند. وكيل مالياتي در مراجع رسيدگي به اختلافات مالياتي شركت را پشتيباني مي كند و با تسلط كامل بر قوانين و مقررات، به دفاع از اظهارنامه مالياتي شركت مي پردازد. بنابراين مشاور مالياتي از نظر حقوقي نيز كارايي بالايي دارد و تا حد يك وكيل متخصص مي تواند موثر واقع شود.

گاهي پرونده هاي مالياتي شركت ها آنقدر پيچيده و سنگين است كه حيات شركت به پيروزي در آن بستگي دارد. خدمات حسابداري در تهران توسط طيف گسترده اي از افراد و شركت ها ارائه مي شود و اصلا مشخص نيست كه چه فردي مي تواند در اين زمينه بهترين عملكرد را داشته باشد. به اين منظور بهتر است با يك شركت حسابداري در تهران فعاليت كنيد كه در زمينه امور مالياتي تخصص و سابقه مطلوبي دارد.

 

مشاوره مالياتي موسسه حساب انديش ايرانيان


موسسه حسابداري حساب انديش ايرانيان با تخصص و تجربه اي كه در زمينه حسابداري، حسابرسي و امور مالي دارد، بهترين گزينه براي استخدام مشاور مالياتي است. اين موسسه از ماهرترين و شايسته ترين افراد براي ارائه مشاوره مالياتي استفاده مي كند و حسابداري مالياتي را به عنوان يك فعاليت اساسي دنبال مي كند؛ چرا كه ماليات با آن چيزي كه عموم جامعه تصور مي كنند متفاوت است و افرادي كه در اين زمينه تخصص ندارند ممكن است شركت را در معرض خطرات بزرگي قرار دهند.

شركت حسابداري حساب انديش ايرانيان hesabandish.com مناسب ترين راهكارها را براي عملكرد مالياتي مناسب در اختيار شركت ها قرار مي دهد و هزينه هاي آنها را به طور قابل توجهي كاهش مي دهد. توجه داشته باشيد كه مشاوره مالياتي جداي از حوزه كاري حسابدار و مشاور مالي است و فرد بايد به طور كامل در اين زمينه تخصص داشته باشد.

لينك كوتاه اين مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44756


برچسب: شركت حسابداري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۹:۰۶ توسط:كارشناس حسابداري موضوع: نظرات (0)

آشنايي با گروه هاي مالياتي اشخاص حقيقي در قانون مالياتهاي مستقيم

​در قانون مالياتهاي مستقيم، باب اول و دوم اشخاص مشمول ماليات و اشخاصي كه مشمول نيستند ذكر شده است. پس از مرور اين دو باب قانوني در ادامه گروه هاي اول و دوم مالياتي اشخاص حقيقي را در اين مقاله بررسي مي كنيم:

مواد 1 و 2 قانون ماليات هاي مستقيم
1.ماده يك- اشخاص زير مشمول پرداخت ماليات مي باشند:
كلية مالكين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاك خود واقع در ايران طبق مقررات باب دوم.
هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به كلية درآمدهايي كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.
هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به كلية درآمدهايي كه در ايران تحصيل مي كند.
2.ماده دو – اشخاص زير مشمول پرداخت ماليات‌هاي موضوع اين قانون نيستند:
وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي;
دستگاه­هايي كه بودجه آنها وسيله دولت تأمين مي‌شود.
شهرداري‌ ها و دهياري ها
تبصره: اعمال اين ماده از زمان تاسيس دهياري هاي كشور مي باشد.ماليات هايي كه قبل از لازم الاجراشدن اين قانون به دهياري ها تعلق گرفته و اخذ شد.

گروه هاي مالياتي اشخاص حقيقي در قانون ماليات هاي مستقيم:
گروه اول:
1.از لحاظ نوع فعاليت:

دارندگان كارت بازرگاني
صاحبان كارخانه ها و واحدهاي توليدي و بهره برداران معادن
صاحبان هتل هاي 3 ستاره به بالا
صاحبان بيمارستان ها، زايشگاهها، كلينيك هاي تخصصي
صاحبان مشاغل صرافي
فروشگاه هاي زنجيره اي داراي مجوز فعاليت از سازمانهاي ذيربط
2.از لحاظ حجم فعاليت:

مجموع فروش كالا و خدمات سال قبل و يا دو برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده سال قبل آنها (از سال 91 به بعد) هر كدام بيشتر از سي ميليارد ريال باشد.

تبصره:با كمي تأمل ميتوان گفت كه علاوه بر كسب و كارهايي كه نام برده شد، كسانيكه درآمد بالاي 3 ميليارد تومان در يكسال داشته اند در گروه اول قرار ميگيرند.

اطلاعات مورد نياز مشاغل گروه اول در اظهارنامه مالياتي:

اطلاعات هويتي و مكاني
مجوزهاي فعاليت
درآمدهاي مشمول ماليات/بخشودگي ها
ترازنامه
اطلاعات شخصي شركاء
حسابهاي بانكي
جدول گردش مواد
صورت واردات و صادرات
لازم به ذكر است گروه اول اشخاص حقيقي ملزم به نگهداري و تحرير دفاتر قانوني (روزنامه و كل) مي باشند.

 

گروه دوم:

افرادي كه فروش كالا و خدمات سال قبل و يا ده برابر درآمد مشمول ماليات قطعي شده سال قبل آنها (از سال 91 به بعد) هر كدام بيشتر از ده ميليارد ريال و تا مبلغ سي ميليارد ريال باشد.

اطلاعات مورد نياز مشاغل گروه دوم در اظهارنامه مالياتي:

اطلاعات هويتي و مكاني
مجوزهاي فعاليت
درآمد مشمول ماليات/بخشودگي هاي ماليات
جدول گردش مواد
صورت درآمد و هزينه
اطلاعات اموال و دارايي ها
اطلاعات شخصي شركاء
حسابهاي بانكي
لازم به ذكراست گروه دوم نيازي به نگهداري و تحرير دفاتر قانوني (روزنامه و كل) ندارند و بايد صورت ريز درآمدها و هزينه هاي خود را در فرمتهاي مخصوص تنظيم نمايند.

گروه سوم:

اشخاص و يا صاحبان بنگاههايي كه در دو گروه اول و دوم جايي ندارند و درآمد حاصل از فروش كالا و خدمات آنان در سال كمتر از يك ميليارد تومان ميباشند مشمول گروه سوم هستند.

فراموش نشود كه هر سه گروه مالياتي مشاغل ملزم به تهيه و تنظيم اظهارنامه مالياتي و ارسال آن به سازمان امور مالياتي در مهلت مقرر (پايان خرداد) مي باشند.

براي مشاهده ادامه اين مطلب به لينك زير مراجعه كنيد:

https://hesabandish.com/tax-groups-of-natural-persons-in-the-law-of-direct-taxes/

 

منبع : شركت حسابداري حساب انديش ايرانيان hesabandish.com


برچسب: شركت حسابداري، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۴:۱۶ توسط:كارشناس حسابداري موضوع: نظرات (0)

ماده 1 قانون مالياتهاي مستقيم – اشخاص مشمول پرداخت ماليات

​  ​

ماده 1 قانون مالياتهاي مستقيم

اشخاص زير مشمول پرداخت ماليات ميباشند:


كليه مالكين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاك خود واقع در ايران طبق مقررات باب دوم.
هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به كليه درآمدهايي كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل مينمايد.
هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به كليه درآمدهايي كه در ايران تحصيل ميكند.
هر شخص حقوقي ايراني نسبت به كليه درآمدهايي كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.
هر شخص غير ايراني (اعم از حقيقي و يا حقوقي) نسبت به درآمدهايي كه در ايران تحصيل مينمايد و همچنين نسبت به درآمدهايي كه بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و كمكهاي فني و يا واگذاري فيلمهاي سينمايي (كه به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايدآنها ميگردد) از ايران تحصيل ميكند.
 

براي انجام مهمترين خدمات مالياتي خود، شركت خدمات مالياتي حساب انديش ايرانيان را انتخاب كنيد

قانون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي كشور

 

منبع : شركت حسابداري حساب انديش ايرانيان hesabandish.com

 

https://hesabandish.com/matter1/


برچسب: شركت حسابداري، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۸:۲۱ توسط:كارشناس حسابداري موضوع: نظرات (0)

تصويب كليات طرح ماليات بر عايدي سرمايه

​تصويب كليات طرح ماليات بر عايدي سرمايه در مجلس به تاريخ 5 خردادماه 1400 صورت گرفته است. به موجب اين طرح، از اين پس طبق مدت تملك، اگر فردي طلا، ارز، مسكن و خودرو خريداري و سپس اقدام به فروش آن كند، بايد از محل سود اين معامله، بخشي را به عنوان ماليات پرداخت كند.

چه دارايي‌هايي مشمول ماليات مي‌شوند؟
با انواع كاربري و حق واگذاري محل
انواع وسايل نقليه موتوري زميني
طلا، شمش طلا، طلاي آب شده، زيورآلات از جنس طلا، پلاتين و جواهر آلات
طبق اين طرح، مازاد ارزش دارايي در ارزش تراكنش، عايدي سرمايه محسوب و هر نوع نقل و انتقال دارايي‌هاي زير در زمان انتقال در كليه مناطق كشور از جملمان انتقال آن نسبته مناطق آزاد تجاري اقتصادي و ويژه اقتصادي مشمول ماليات مي‌شود:

املاك انواع ارز خارجي
از سوي ديگر، اگر واحد مسكوني يا وسيله نقليه مورد معامله، تنها واحد مسكوني يا وسيله نقليه تحت تملك اشخاص حقيقي بالاي ۱۸ سال و بيش از يكسال در تملك وي باشد، مشمول پرداخت ماليات بر عايدي سرمايه نيست.

 

براي دريافت مشاوره پرداخت ماليات بر ارزش افزوده از حساب انديش ايرانيان مشاوره دريافت كنيد.

براي خواندن ادامه مطلب به لينك زير مراجعه كنيد:

https://hesabandish.com/capital-tax/

 

منبع : شركت حسابداري حساب انديش ايرانيان hesabandish.com


برچسب: شركت حسابداري، ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۳:۵۹ توسط:كارشناس حسابداري موضوع: نظرات (0)